امروز: دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶
کد خبر: 33040
تاریخ انتشار: ۷:۱۴ ب.ظ - یکشنبه ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
چاپ این خبر
حجت الاسلام و المسلمین عبدالرسول باقری:

حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالرسول باقری استاد حوزه و دانشگاه : ما اهل سنت را با وهابیت یکی نمی دانیم)وهابیت مثل صهیونیستی است که بین مسیحی ها و یهودی ها است .لذا وهابیت ضرر وسم مهلک شیعه وسنی هردو هستند که اینها دست پرورده های آمریکا و انگلیس اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوانا؛ گفتگوی با حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالرسول باقری استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تقدیم می گردد.

 

تبریک میگویم ماه ربیع المولود را میلاد باسعادت اشرف انبیاء و خاتم انبیاء و گل سرسبد عالم هستی رسول الله العظم و رسول مکرم اسلام و همچنین رئیس مذهب امام ناطق به حقایق و شرایع حضرت جعفربن محمدصادق(ع)به محضر مبارک حضرت بقیه الله و همچنین مقام معظم رهبری و همه مومنین و شیعیان و مسلمان های جهان و حق پویان  وراه جویان راه سعادت و کمال ورشد که رسول خدا هدف از آمدنشان یُزَکّیهِم وَ یُعَلِّمُهُمُ الکِتبَ وَ الحِکمَه؛ است.در هر حال خداوند در عالم هستی خلقتی را بالاتر و با ارزشتر از رسول الله العظم اراده نکرده که امام صادق فرمودند خداوند موجودی را بالاتر و عظیم تر از رسول خدا در عالم خلقتش ندارد و ازجهت خلقت اصل ثابت عالم هستی است و از جهت هدایت خاتم بر همه و سبقت در خلقت ودر بعثت خاتم است آخرهمه امده به دلیل اینکه همه پیامبران بیایند ،اولیاء خدا بیایند و متم ومکمل ان و فصل الخطاب و حرف اخر را در عقلانیت و انسانیت و علم رسول خدا بزند.بنابراین اگر بخواهیم تعبیر کنیم عالم هستی که در یک ظلالت محض وَاللَّهُ أَخْرَجَکُمْ مِنْ بُطُونِ أُمَّهَاتِکُمْ لَا تَعْلَمُونَ شَیْئًا همه ما از مادرهایی که متولد شدیم در عالم هستی ارث پدر و مادری جهل است ، بی سوادی است و رسول خدا آمد که این جهل را تبدیل به نور کند یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ همه پیامبران که آمدند ستاره هایی بودند و هرسالی ،زمانی ، قرنی آمدند یک مقدار جهان را روشن کردند و افول کردند تا پیغمبر بعدی که  هم کتابشان و هم سنتشان تحمیل به پیغمبر بعدی شد وهر زمانی ستاره ای موسوی، عیسوی و همچنین مثل ابراهیم خلیل الرحمن آمدند ۱۲۴ هزار ستاره فروزان همانی که خورشیدعالم تاب رسول خدا است که این تاریکی محض را از میان بردند ودر وادی نور انسانیت و عالم هستی را قرار دادند و تا روز قیامت هم  حلال شان حلال و حرامشان حرام ، خانواده شان تا روز قیامت ،شریعت شان تا روز قیامت و کتابشان هم تا روز قیامت و حکومت دنیا و آخرت هم دست رسول خدا و فرزندان آن حضرت و لذا می بینیم که در موقع تولدشان حالا قبل از تولد یک بحثی داریم در کلام به عنوان (سوادر)که اول فیاضیت خدا به این تعلق میگیرد که واسطه بین خودش و خلق ، خلق کند تا از مخلوقات بگیرد و به خالق بدهد و از خالق بگیرد و به مخلوقات بدهد این رسول خداست.امیرالمومنی ،حضرت زهرا،امام حسن و امام حسین که این را میگیم (سوادر)خمس.ولذا آن عالم تکوین که بجای خودش ولی در عالم تشریع رسول خدا وقتی پا به عرصه هستی گذاشت بعد ۵۷۴ سال که حضرت مسیح (سلام الله علیه)به آسمان چهارم برده)حضرت مسیح نه کشته شد و نه به سلیب کشیده شد بلکه زنده خدا اراده کرد به آسمان ها رفت و منتظریم که ایشان هم ظهور کنند پشت سر حضرت ولی عصرنمار بخوانیم.در هر حال با عروج حضرت مسیح تا زمان ظهور رسول الله ۱۷۴ز سال حدودا زمان برده و خداوند من گذاشت سر عالم هستی لَقَدْ مَنَّ اللّهُ عَلَى الْمُؤمِنِینَ إِذْ بَعَثَ فِیهِمْ رَسُولاً مِّنْ أَنفُسِهِمْ یک پیغمبری را فرستاد که خداوند در قرآن شانیت و جایگاه آن حضرت را تا حدی بالا میبرد که جلو افتادن از ایشان را جهل قرداد میکند.نام ایشان را زیاد بردن به زبان مگر به رسول الله و خاتم النبیین و الرحمه العالمین دور از شعور معرفی میکند.قدم زدن مقابل ایشان را اجازه نمیدهد کلام بالاتر و برتر از اتیشان را اجازه نمیدهدو حتیتمام مردم موظفمیداند بهلفظ زیبای رسولالله یا خاتم النبیین صحبت کنند. لذا آمدند با آثاری که از بدو تولدشان مثلا آسمانها در امنیت محض قرار گرفت ازشیاطین،روی زمین هر کجای در عالم ادعای خدایی شد ان ادعا باطل شد .اگر ستاره پرست هایی بودن ستارهایشان تاریک دید.اگر ماه پرست بود ماه خودشو تاریک دید.اگردریا پرست بودند مثل دریاچه ساوه خشکید.اگردریاچه خشک بود که میمون و مبارک بود مثل سماوه پرآب شد .اگر آتش پرست بودند و زرتشتی و بودائیست بودند آتش شان بعد از هزار سال خاموش شد.اگربت پرست بودند ۳۶۰ بتی که در کعبه بود و در هرکجای عالم افتاد روی زمین .واگر پادشاهی ادعای قدرت و زبان وتمدن میکرد درآن روز یعنی از صبح جمعه اذان صبح سال تولد آن حضرت ۱۷ ربیع المولود تا آن شب مجموعا ان ها لال بودند.و نمیتوانستند تکلمی بکنند.ومخصوصا درایران که مهد تمدن بود و پادشاهانی که سلسه ساسانیان بودند و هخامنشیان و یزدجرد و انوشیروان و اینها بودند قبلازاینکه پیامبر به دنیا بیایند ظالم بودند و هنگام ولادت عادل شدند و چهارده کنگره از قصر و جایگاهشان که ایوان مدائن آن (ای دل عبرت دین ایوان مدائن را ائینه عبرت دان)چهارده تا کنگره آن افتاد که بقول رهبر کبیر انقلاب حضرت امام(ره)فرمودند که  چهارده کنگره از پایتخت ایران که مدائن ان روز پایتخت ایران بود .افتاد یعنی ۱۴قرن بعددوباره اسلام ازایران به عالم منتشر میشود و ان حقیقت محمدی و ذین اسلام راستین محمدی از از ایران مثل همین انقلاب و کار حضرت امام که دنیا را بیدار کرد ولذا رسول خدا که آمدند این آثارش بود و هر جا ساحرو جادوگری بود سحر و جادویش از عمل افتاد و تاثیر نداشت و خداوند تاثیری در وجود رسول الله قرارداد که عالم شد مرحومه یعنی محل رحمت خدا.عذاب های اسمانی بسته شد در امت های گذشته مسخ بود با آمدن پیامبر مسخ تمام شد مثلا به صورت حیوانات در می آ»دند در قرآن هم داریم که در زمان حضرت  موسی  کُونُوا قِرَدَهً خَاسِئِینَ ک عده میمون شدند اما رسول خد که آمد خداوند عذاب های ظاهری به اصطلاع زلزله ها و صائقه ها و فرد آتش و غیره را و نزول عذاب اینها را برداشت (وَ ما کانَ اللَّهُ لِیُعَذِّبَهُمْ وَ أَنْتَ فیهِمْ)یا رسول الله چون در بین آنها هستی ما دیگر این عذاب ها را نازل نمیکنیم این بدو ورود پیامبر به عالم هستی در ظاهر است و هرچهپیامبر در بین مردم توقف ایشان بیشتر شد آثار برکتش در مکه وعالم ظاهر شد و تا سن ۳۰ یالگی پیامبر هم یتیم بودند هم هم غریب بودند یعنی رفیقی نداشتند هم فقیر بودند و هم تنها بودند.فقیر بودند یعنی تاجر نبودند،تنها بودندیعنی همفکری که برای اشان باشد درشان ایشان باشد وصحبت کنه مگر در ۳۰ سالگی که خداوند شانیت ی را به کودکی داد که این کودک در جایگاه پیامبر قرار گرفت که امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع)بودند.از ۳۰ سالگی پیامبر تا ۴۰ سالگی بعثت تنها کسی که همراز وهم نوا و هم نشینبود امیر المومنین بودند.که حتی در خود کلمات امیرالمومنین داریم که من کودک هم که بودند پیامبر بیابان هم که میرفتند من را روی شانه هایشان می نشاندند و میرفتند بیابان.خب این شانیت امام علی است  که در ظاهر کودک ولی در حقیقت پیر عالم هستی است پیر مغان است (باید خداشوی که بدانی علی کیست)و در هر حال این مال رسول خداست در سن ۴۰ سالگی مبعوث به رسالت شدند۲۳ سال دوران بعثت،۱۳ سال در مکه ۱۰ سال در مدینه و نزول قرآن در دو مرحله دفعتا (لیله القدر)و تدریجا در ۲۳ سال نازل شد و این نور  با  این تعریفاتی که انجام دادم خداوند برای زمان بقاء این نورانیت امام صادق (ع) قرار داد .امام صادق ای که در ۱۷ ربیع تولد شان با رسول خداست ضامن بقاء این عظمتی است که برای شما عرض کردم درباره رسول خدا واسلام و شریعت حقیقت و قرآن و سنت رسول الله العظم و آن حقیقت اسلام زیبای ناب محمدی و زدودن خاک و خاکستر از چهره زیبای اسلام، خاطر امام صادق که ایشان در سال ۸۳ ه.ق به دنیا آمدند و در ۱۲ سال در محضر امام سجاد بودند و در دوران پدر بزرگوارشان کاشف علوم حقایق انبیاء امام باقر (ع) و ۳۰ سال امامت ایشان  عالم هستی را به آنچه که اراده پیامبر بود سیراب کرد  و آنجه که میبایست به خلق برسد  از زبان زیبای و گویای امام صادق (ع) بر عالم رسید و در تمام علوم مختلف چه اسرار چه انچه که باید بدانند و چه نیت بشر درآینده تضمین کردن برای اسلام هیچ چون و چرایی را واگذار نکردند امام صادق. و برای هر باید و نبایدی دلیل حکیمانه و وحی گونه از زبان و  امام صادق ظاهر شد.و حقیقتا ظهور صفات و نورانیت رسول خدا از زبان و صورت و چشم  وجود امام صادق (ع) به عالم هستی رسید که امیداواریم ان شاءالله وجود نازنین حضرت بقیه الله بیایند و مجموعه اینهای که عرض کردیم ان شاءالله درعالم به املیتش برسانند  که  وقتی حضرت می آیند ۲۷ جزءعلم ای که از وجود پیامبر و امام علی تا امام صادق  و عالم آل محمد حضرت رضا همه اینها جمع شده حضرت بقیه الله ان را ۲۷ جزء وعقل را کامل وبشر را سر سفره انسانیت به زیبایی در مدینه فاضله بنشاند ان شاء الله.

در خصوص وحدت ایشان گفتند:وجود نازنین پیامبر هم دوران مکه و هم دوران مدینه نشانگر وحدت قلبی ،ظاهری و زبانی است .هم درعمل وحدت را بین مردم پیاده کردند هم زبانی و هم در قلب مبارکشان با وجود اینکه خبر داشتند از منافقین خبر داشتند از اطرافیانشان که هستند اما بخاطر اینکه اسلام منسجم باشد و چوب تفرقه در بین شان نباشد همه را نگه داشتند و جمع کردند آن اطلاعی که پیامبر داشتند ازافراد ،اسرار را در ذهنشان نگه داشتند در دل مبارکشان نگه داشتند ائمه ما سعی می کردند این وحدت بین ما بعد از رسول خدا که بحث شیعه و سنی داریم  که در زمان رسول خدا یهودی ها بودند مسیحی ها بودند و منافقین بودند و افرادی بودنند که پیامبر همه را سر این سفره جمع می کردند و اون جذابیت رسول خدا بیشتر در جاذربه بود نه دافعه و مثال زیبایی زدند رسول خدا که فرمودند این مردم برای من مثل شتربانی است یا صاحب شتری است که شتر آن فرار کرده و مردم دنبال آن می دوند تا بگیرند آن را لذا هرچه صاحب شتر می گوید این شتر را من می شناسم رها کنید و ان ازشما می ترسد من مهربانار به این شتر هستم و لذا ان سرعتش زیادتر می شود چون از جمعیت می ترسد ولی وقتی شتربان نزدیکش شد غذایش می دهد نوازش می کند  ورامش می کند و دراختیار می گیرد .و پیامبر با اخلاقش همه را جمع کرد (حسنت باتفاق ملاحت جهان گرفت)این خودش وحدت است (آری توان به ملاحت جهان گرفت)ما هیچ وقت در خشونت در اختلافات که قرآن می فرماید  مواظب باشید بوی ایمان را در اختلافات از شما نگیرد شیطان.(تناظعتم..فشلتم )اینها ازش صحبت شده و رنگ خدایی از شما نرود و همه یکدست باشد (وعتصمو به حبل الله جمیعا)پیامبر اسلام آنقدر زیبا عمل کردند که می بینیم حتی یک یهودوی که با پیامبر متحد می شود از قبایل بنی قریظه  و جنگ احد می شود رسول خدا می گوید نه تو یهودی هستی و به درد من نمی خوری ما مسلمانیم و فلان می کینیم.دعوتش می کند برود جنگ و اموالش را هم صلح می کند و می دهد به رسول خدا.رسول خدا می فرمایند کمن این اموال را خرج نمی  کنم و آن را وقف می کنم و تولیت آن را هم می دهم به امام علی که مال  تو در اسلام صرف شودو در جنگ هم شرکت می کند کنار پیامبر مثل ما که در دوران دفاع مقدس از مسیحی های عزیز زرتشتی ها شهید داشتیم کنارمون برای آب و خاک ناموس و حیثیت و ارزش هایمان شهید شدند و لذا این وحت از زمان پیامبر با جمع کردن افراد مختلف و بعد از پیامبر با عه صدر امام علی (,)و قبول کردن این مسئله درباره حضرت زهرا و امام حسن و اما حسین ، اما باقر(ع) انقدر مقید بودند به این امر که حتی در تشیع جنازه اهل سنت شرکت می کردند. در روایت داریم شخصیا ز اهل سنت از دنیا رفته بود و تشیع جنازه  آن رفتن  امام قدم می زدن با جابر بن یزید جعفی به دنبال جنازه ان فردی که از اهل سنت بود حتی واصل بن عطا که آدم مغروری هم بود  و از اهل سنت هم بود تا مام باقر را دید برگشت (ما اهل سنت را با وهابیت یکی نمی دانیم)وهابیت مثل صهیونیستی است که بین مسیحی ها و یهودی ها است .لذا وهابیت ضرر وسم مهلک شیعه وسنی هردو هستند که اینها دست پرورده های آمریکا و انگلیس اند و اینجا بود که جابر به امام گفتند که واصل بن عطا برگشت شما هم برگردید حضرت گفتند رهاش کن ما باد برویم تادین اسلام جهانی بشود اخلاقیات همه را جمع کند.امام صادق فرمودند حتی در نماز جماعتشان شرکت کنید .فقهای ما بالاتفاق فتوا می دهند حتی آننماز تکرار هم نداردبزرگان ما سعی داشتند بر همین امر به طوری که می بینیم ابو حنیفه در کلاس امام صادق شرکت می کندلذا امام نمی گوید تو یک منحرفی یا فلانی و آن دوسال را امام صادق استفاده می کند تا یک دنیای برای خودش ایجاد کنند مالکی و شافعی همین طور است.ابویوسف در محضر امام موسی بن جعفر شرکت می کند که وی از علمای بزرگ اهل سنت است .خیلی از بزرگان ما و تاریخ ما از اهل سنت روایات نقل کردند.یک فقه مقارن داریم یعنی آن فقه ای که بین شیعه و سنی اتفاقی است در فروعاتش اختلاف داریم ولی درکنار هم دیگر هستیم در حج همه با یک لباس همه با یک منسک،یک تکبیر،یک لبیک همه با یک هدف در یک کنگره بزرگ جهانی به نام حج شرکت می کنیم .

همچنین اهل سنت در زیارات و اربعین و حرم های اهل بیت مثل حرم امام رضا م یآیند و بزرگان ما مقید بودند  از صدر اسلام دوران غیبت کبری و صغری مثل شیخ مفید ها ، خواجه طوسی ها،شیخ طوسی بزرگ وهم علامه حلی که می رود در دربار خدابنده  انها را تغییر می دهد که مغول بودند و کمونیسم بودند که یک عده سنی و عده ای هم شیعه می شوند که آلجایتو شیعه می شود.همینطور دانشمندان ما زحمت کشیدند دراین را بخاطر اینکه یک ید واحده باشند(یدالله فوق ایدیهم )ددست خدا بالای سر شون باشد و پایمبر فرمود (ید الله مع الجماعت) وقتی  جماعت مسلمین یک میلیارد باهم باهم باشند صحیونیسم چیزی نیست که بخواهد کاری داشته باشد یا آمریکا برا یما برنامه ای داشته باشد .و همینطور بیایید تا زمان مرحوم سید ابوالحسن مدیثه اصفهانی که حتی از وجوهات به اهل سنت می دادند. مرحوم ایت الله بروجردی با شیخ شلطوط و الازهر اینها بحث داشتند صحبت ها کردند آنقدر به هم نزدیک شدند  مجمع تقلید مذاهب درست کردند به طوری که شیخ شلطوط وقتی که با حقایق سشیعه آشنا شد آن فتوای جهانی و بزرگ راداد که یکی از مذاهب صحیح و حقیقی اسلام شیعه است .می شود پشت سرشان نماز خواند خرید و فروش بکنید  و رفت آمد بکنید در نمازهایشان شرکت کنید امام جماعتشان را احترام بگذارید و این وحد اسلامی کار خودش را کرد .مرحوم سید جمال الدین اسد آبادی زحمت ها کشید برای نزدیک شدن و اتحاد .آن مدافع بزرگ اسلام مرحوم ایت الله شرف الدین صاحب کتاب المراجعات النصروالاجتهاد .کتتابهای مختلف ایت الله سیدعبدالحسین موسوی جبل عاملی معروف به شرف الدین با وجوداینکه سه بار خانه ایشان را اتش زددند کتابخانه هایش را اتش زدند امام دست از وحت شیعه و سنی برنداشت و منردم را جمع کرد کنا رهمدیگر با سید قطب با محمد عبدو همه اینها همکاری کردنند.امین اسلام ها را کنار خودشان جمع کردند زحمت ها کشیدنند تا حکومت اسلامی به پا شد .حکومت اسلامی که به پا شد دنیا بیدار شد.

خب  عده ای خواستند که تفرقه بین شیعه و سنی بیاندازند که آن پیشنهاد حضرت اما خمینی (ره) به عنوان هفته وحدت و حرف حضرت اما جمع وخلاصه تمام این مواردبود که عرض کردم .امام هفته وحدت را قردادند و خیلی از علمای اهل سنت از این راه فهمیدن شیعه چه کسی است و چه می خواهد وحتی بیشتر با اهلبیت آشنا شدند  وحتی راه دادند علمای ما طلاب ما بروند بین شان صحبت کند  نشسها ددااشته باشند بسیار آثار زیاذی دارد و انشاء الله امیدواریم روزی بشود که این پنج انگشت که کوچک و بزرگ دارد کنا رهم جمع بشود ومشتی بشود به دهان صهیونیست و وهابیت .وامریکا  که آنها سود این اختلاف را می برند اکنون این جنگی که است در خاورمیانه و بد هم تبلیغ شیعه و سنی می شود اسرائیل سر جای خودش نشسته  و سودش را می برد ضررش را مسلمانان می کنند از آن طرف وهابیت سود می کند. بهائیت یعنی انگلیس وهابیت یعنی امریکا  ونه اسلام ، وهابیت یعنی همین اسلام  امریکایی و وهابیت همان شیعه انگلیسی اما یک شیعه فهیم و آگاه و سنی آگاه  مال اسلام ناب محمدی است که این ها را داریم بنابراین وحدت اسلامی همین طور که قران میگوید وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا همه چنگ بزنید به ریسمان الهی و توحید ، کعبه ، قرآن، رسول خدا، و شریعت و سنت رسول الله که البته امیدوارنم روری بیایذ که حقیقت زیبای ظاهر اهلبیت که بقول حضرت رضا فرمودند اگر آنها می دانستند زیبایی های کلام ما را می آمدند سراغ آن و اکنون  همه عالم حرف آنها کلام روز و عقل روز است.بنابراین هفته وحدت یکی از ضروریاتی هست که دشمن از آن ضرر می بیند و دوست از آن نفع می بییند .و انشاالله حال جامعه هم بیدار بشود. بقول چارلی چاپین که گفت اگر انسان صد درجه زیر خط فقر باشد بهتر از آن است که یک درجه زیر خط فهم باشد و قتی خط فهم این شد منافق پیدا می شود و منافق هم همیشه سود می برد از انسان های جاهل.بیدار بشوند مسلمان ها و روی هفته وحدت کار بشود این آتشی که در بین مسلمان ها  روشن جامعه اسلامی را به خطر کشیده امنیت جان و ناموس ومسلمانان را برده به صلح وامنیت و اسایش یک دلی و اتحاد زیر لوای لااله الاالله محمد الرسول الله و شرح اینها با اهلبیت و قرآن که دوبال حقیقی اسلام إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثِّقْلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی که خود آنها هم این را قبول دارند که بالاتر از عترت کسی نیست زیرا که قرآن شهادت داده و هم کلامی از انها صادر نشه که خلاف عقل باشد.

و مبحث سوم هیئتی که سکولار باشد. البته می دانید که جامعه کبیره گنجینه بسیار زیبایی است از امام هادی که در اختیار ما هست و سفارش کرده اند که از آن استفاده کنیم در آنجا می فرمایند وَ سَاسَهَ الْعِبَادِ پس یکی از کارهای اهل بیت سیاسی بودن است. سیاست گذاران بندگان خدا. امیرالمومنین عین سیاست رسول خدا عین سیاست است به طوری که اگر رسول خدا سیاسی نبود حکومت تشکیل نمی داد و جنگ بدر و احد و خیبری در کار نبود امیرالمومنین اگر سیاسی نبود جمل و صفین و نهروانی نداشت. امیرالمومنین در نهج البلاغه می فرمایند در کودکی من شمشیر بدست بوده ام و مغز انسانها مشرک را بر زمین می ریختم به خاطر اسلامف قرآن و پیامبر حتی با فامیل هایم نیز جنگیدم. سیاست ما عین دیانت ماست. در حالی که همه ی عبادت ما از جمله نماز و روزه و حج و جمعه ی ما همه سیاسی است. آن کسی هم که خود را دور از سیاست نگه می دارد و می گوید من در سیاست دخالتی نمی کنم خود این یک سیاست است. سیاست گاهی علنی ست بر مبنای حقیقت و حق بینی و گاهی هم بر مبنای باطل گاهی هم انسان خود را از سیاست دور نگه می دارد که این باز هم خود یک سیاست است. گاهی سیاست حفظ شأنیت و عوام فریبی ست. امام صادق علیه السلام می فرمایند آن کس که به مسائل زمانش آگاه باشد هیچگاه لباس خواری و ذلت به خود نمی پوشد. بزرگان و علمای ما مثل آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی اگر اهل سیاست نباشد که حریف سیاست و مکر روباه پیر انگلیس نمی شود. میرزا محمد تقی شیرازی اگر اهل سیاست نباشد که اذن جهد نمی داد. علمای بزرگی را داریم که اسلحه بدست گرفتند و با استعمار انگلیس جنگیدند و در این راه به شهادت رسیدند. ما رهبری داریم که به فرموده ی حضرت امام مثل یک خورشید می درخشد و همچون جدش حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام عین سیاست است. اگر ایشان سیاسی نبود و سیاست مدار خوبی نبود در مقابل همه ی سیاستمداران جبهه کفر که امروز ه در مقابل او قد علم کرده اند تا مچ او را بخوابانند نمی توانست اسلام را حفظ کند. یک مداح باید سیاسی باشد اما سیاست سنجیده. وارد باشد و خوب تشخیص دهد در عین اینکه احکام می گوید حدیث می خواند و نصیحت می کند اگر امروز نفهمد خوارج زمان چه کسانی هستند و مردم را آگاه نکند اگر مسلم زمانش را نشناسد همانگونه که مردم کوفه ولی فقیه را نشناختند و یاری نکردند انسان اگر نفهمد که در سه امر حکومت، قضاوت و شریعت مردم از طرف پیامبر و اهل بیت کسی قرار داده شده است و همه باید تابع او باشند بدرد نمی خورد. بنابراین بچه هیئتی باید هوشیار باشد. باید مثل شهید تورجی زاده باشد که در جبهه سنگر به سنگر هیئت رزمندگان را تشکیل می داد. هم مداح بود هم شاعر بود و هم سیاسی و هم هیئت رزمندگان را برپا می کرد. منتها باید سیاست سنجیده باشد و نباید دین را به پای سیاست ذبح کند باید برای اسلام پرچمی باشد. باید لبیک یا حسین پاسخی به ندای هیهات مناالذله امام حسین علیه السلام باشد. امام حسین فرمودند من زیر بار ظلم و ستم نمی روم و ما هم باید لبیک گوی ایشان باشیم که ما هم زیر بار ظلم و ستم نخواهیم رفت. این یعنی هیئتی. شاعر باید شعر به روز بگوید، مداح باید شعر به روز بخواند، سینه زن باید به روز سینه بزند به قول شهید مطهری شمر زمانمان را باید بشناسیم. اگر ما این مسئله را نفهیم گویی از اسلام چیزی نمی دانیم. مگر عزاداری برای امام حسین (ع) فقط گریه و سینه زنی ست ؟ امام حسین می فرمایند مثل من با مثل یزید بیعت نمی کند یزیدها همیشه هستند و امام حسین همیشه هستند. سکولاریسم در هر کجا که باشد مترود است.

ارتباط روحانیت با جامعه ی مداحان مثل رابطه ی غذا با بدن انسان است. یعنی اگر روحانیت در جامعه ی مداحان حاضر نشود و مادحین هم دنبال روحانیت حرکت نکند تغذیه که به دیگران می دهد طیب نیست و مسیر این دو گروه از یکدیگر جدا نیست روحانی و مداح مکمل یکدیگراند. ولی نباید در حیطه ی یکدیگر دخالت کنند یعنی نباید یک مداح در مدح اهل بیت سبکی دارد که در شدن یک روحانی نیست و همچنین مادحین نباید در مسئله ی احکام و حلال و حرام وارد شود.

ان شاء الله امیدوارم که مادحین عزیز موفق باشند روز به روز لطف اهل بیت شامل حال ایشان شود. امام صادق (ع) فرمودند تا مادامی که از ما می گویید از مایید. خداوند ما را از اهل بیت جدا نکند والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نام و نام خانوادگی: (موردنیاز)
پست الکترونیک: (موردنیاز)
آدرس اینترنتی:
درج دیدگاه:
آخرین اخبار